Ads ve Analytics Raporlarında Farklı Değerlerin Gözükmesi

0
357
Ads ve Analytics Raporlarında Farklı Değerlerin Gözükmesi
Ads ve Analytics Raporlarında Farklı Değerlerin Gözükmesi

Yazıya başlamadan önce Analytics aracının web sitesinizi ziyadet eden kullanıcıların davranışlarını ölçen trend bir araç olduğunu unutmadan sadece tek bir ziyaretçinin vermiş olduğu ziyaretçi sinyaline göre hareket etmek yerine birden fazla metriğe önem vererek analiz etmenizi tavsiye ederim.

Peki Ads ve Analytics raporlarındaki değerlerde neden farklılıklar olabilir?

Adım adım farklılıklara neden olabilecek şeyleri sıralayalım.

  • Yönlendirme var mı? Açılış sayfanız başka bir sayfaya yönlendirme yapıyor mu? Eğer yönlendirme mevcut ise arama kampanyalarında yapılan ziyaretlerin doğru bir şekilde tanımlanmasını engelleyebilir. Ayrıca Analytics kodunun başlatılmasını da engelleyebilir. Ziyaretlerin gözükmemesi kaçınılmaz olur.
  • Açılış sayfasının kodu doğru bir şekilde yükleyememesi; Google Ads panelinde günlük 200 tıklama alıp bu ziyaretlerin Analytics’de daha az gözükmesi nedeni, izleme kodu ile Ads tıklama etkinliği arasında bir engelleme olabilir. Sunucunun sorunsuz olduğundan, her kullanıcıya sayfanın gösterildiğinden ve izleme kodunun doğru bir şekilde yüklendiğinden emin olmamız gerekiyor.
  • Kullanıcılar sitedeki özellikli çerezleri engellemiş olabilir mi? Bazen web siteleri iyileştirmeler yapmak adına kullanıcıların bilgilerini saklamayı tercih eder. Bu bilgilerin kayıt edilmesini ya da kullanılmasını istemeyen kullanıcılar kullandıkları tarayıcılardan bu çerezleri engelleyebilirler. Bu engelleme sonucunda javascript, css ve görseller devre dışı bırakılır. Analytics bu verileri takip edemez ve raporlayamaz. Fakat Ads raporlarında bu veriler raporlanmaya devam eder. Analytics’in ziyaretleri raporlayabilmesi için ziyaretçinin çerezleri etkinleştirmiş olması gerekir.
  • Google Ads’de hazırlamış olduğunuz bir kampanya arama sonucunda bir tıklama elde edebilir. Kullanıcı tarayıcının dur düğmesine tıklayarak sayfanın tam olarak yüklenmesini engelleyebilir. Analytics kodu da bu durumdan dolayı yüklenmeyebilir. Ads raporunda 1 adet tıklama gözükse de Analytics kodu çalışmadığından bu ziyareti kayıt edemez.
  • Reklamların açılış sayfalarının izlenmemesi sonucu kampanya bilgileri Analytics raporuna aktarılamaz.
  • Google Ads geçersiz tıklamaları rapordan filtreler; Analytics ise tüm trafik verilerini raporda gösterir.
  • Ziyaretlerin, tıklamalar ile aynı anlama gelmediğini anlamak gerekiyor. Google Ads tıklamaları, Google Analytics ise ziyaretleri izler. Bir kullanıcı 1 saat içerisinde tarayıcısını kapatmadan reklamı 5 kere tıklarsa, siteden ayrılıp kısa süre sonra geri dönse bile, Analytics bunu sitenize yapılan tek bir ziyaret gibi kayıt altına alır.
  • Google Ads hesabındaki otomatik etiketleme aktif mi? Otomatik etiketleme devre dışı bırakıldı ise organik tıklama olarak algılanabilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız!
Lütfen isminizi buraya giriniz